söndag 27 juni 2010

Long time no see

Ibland glömmer man saker. Till exempel kan man glömma att stänga av kaffebryggaren, man kan missa att köpa mjölk när man handlar eller att nån fyller år. Jag glömde att jag har en blogg. Jag kanske kan sätta ett litet snöra runt fingret för att påminna mig om att uppdatera den så att alla (6) läsare kan gotta sig i mitt liv och mina bravader. Sen sist så har Ebbe fyllt år. Sitt första. Stor fest med mycket folk och musik och mat och dryck. Ja allt en fest ska innehålla plus ett gnälligt barn som inte visar någon som helst uppskattning för vad hans föräldrar åstadkommer med sina surt förvärvade pengar. Bra vad det iallafall.
Det har varit midsommar. För vår del i Skarshult. Utanför Tollarp. Utanför Kristianstad.
I Skåne, jag lovar. Skarshult. En hästgård med släkt och vänner i solen med myggen. Hur mysigt och midsommrigt som helst.

Vi var hemma hos Ebbes Farmor och Farfar på släktkalas också. Släktkalas låter ju lite som en Norén pjäs men det var riktigt trevligt faktiskt. Troligen för att min Far tänkt samma tanke som mig vad gäller släktträffar och laddat med en hel del öl. Nä, jag tror att det efter den träffen finns folk som läser detta och om jag visste vilka ni är så jag passar min tunga...

2 kommentarer:

  1. Tänk vad man kan göra många kuliga saker i solen.Farmor ska fixa armpuffar och sandleksaker så vi kan bada och gräva i sanden när du kommer. Tack för det fina kortet Ebbe, det gjorde inget att du bajade i farmors säng. Det var säkert jag som tryckte ut det.

    SvaraRadera
  2. Jepp, krävs pilsner till släktträff, gick ändå inte åt mer än 6 flak, lite förvånad faktiskt. Släkten är bättre än man tror.
    Det var en bra dag, tack för hjälpen med tältet.

    SvaraRadera