onsdag 5 maj 2010

Kiropraktor, Moderna museet och bullbak

Dagen började med ett besök hos kiropraktorn. Jag har trots min ringa ålder dragit på mig ett ryggskott. Inte det första heller för den delen. Känner mig som en ganska gammal farbror när jag går med böjd rygg och skjuter barnvagen framför mig på Malmös gator.
När väl ryggraden var någorlunda återställd och Ebbe hade trakaserat kunderna på Wågat och Shöönt i Limhamn klart så begav vi oss således till Moderna museet. En trevlig men snabb upplevelse då endast halva museet var öppet. Tjugo minuter senare var vi klara med konstrundan och vi begav oss med böjda ryggar hem. Ja eller iallafall jag...Ebbe sov.
Väl hemma kände jag ett ohämmat sug efter kanelbullar och beslöt mig för att baka lite. Inköp av diverse bullförnödenheter krävdes. Sagt och gjort och resultatet kan ni se på bilden nedan.
Jag fattar inte hur allt funkar men jag har varit hos kiropraktor, besökt Moderna museet, hängt med mormor och bakat bullar.
Vilken jävla superfarsa man är.
Hej på er...
Så här fina blev bullarna
Moderna museet är ta mig tusan inte helt fel
Konst är livet

1 kommentar:

  1. Verkade ju att bli en bra dag även om ryggen värkte. Jag tror kanelbullar är medicin och att du och Ebbe kan ge er ut på nya äventyr i morgon. Kramar och pussar Farmor

    SvaraRadera