tisdag 11 maj 2010

Våren kommer

Idag tog jag och Ebbe en supernice promenad genom Malmös parker. Det börjar bli vackert ute nu minsann...
Vi gick genom kungsparken och kollade på alla fina blommor som poppar upp genom gräset och tog en kaffe på det mysiga fiket i slottsträdgården. Ebbe tog en vatten men han såg belåten ut där han satt och kisade i solskenet. Jag tog en massa bilder som ni kan kolla på. En del blev ganska bra. När vi gick genom parken stannade vi på en massa olika ställen så att Ebbe kunde känna sig fram i denna nya värld. Han kastade pinnar i kanalen, pillade på äckliga saker på marken, åt äckliga saker på marken och rev ner löv från ett just blommande träd. Han gillade det, tror jag.





2 kommentarer:

  1. Det glädjer ett farmorshjärta att Ebbe gillar blommor och natur.Här i Väckelsång har vi massor med småkryp. Lilla Ella 2 år hittade en kråka i går fast den satt vist fast i näsan så den överlämnade hon till mig. Ella längar till Torsdag för då sko hon och Ebbe åka ruschkanna i bökenäs. Det har hon bestämmt.

    SvaraRadera
  2. Ebbe o papppapar stadsvandrar....det låter så mysigt det vill jag med.Ni har det bra o det ska ni,kram.

    SvaraRadera